Πέμπτη 4 Απριλίου 2013

ΝΟΜΟΘΕΤΙΚΕΣ ΡΥΘΜΙΣΕΙΣ ΓΙΑ ΘΕΜΑΤΑ ΕΙΔΙΚΗΣ ΑΓΩΓΗΣ/Ε.Ε.Π-ΠΡΟΣΛΗΨΕΙΣ ΕΚΠ/ΚΩΝ ΚΑΙ Ε.Ε.Π ΓΙΑ ΤΙΣ Ε.Δ.Ε.Α.Υ-ΑΝΑΔΙΑΡΘΡΩΣΗ ΔΟΜΩΝ Υ.ΠΑΙ.Θ.Π.Α-Π.Δ ΓΙΑ ΤΗΝ ΑΞΙΟΛΟΓΗΣΗ



 ΝΟΜΟΘΕΤΙΚΕΣ ΡΥΘΜΙΣΕΙΣ ΓΙΑ ΘΕΜΑΤΑ ΕΙΔΙΚΗΣ ΑΓΩΓΗΣ/Ε.Ε.Π-ΠΡΟΣΛΗΨΕΙΣ ΕΚΠ/ΚΩΝ ΚΑΙ Ε.Ε.Π ΓΙΑ ΤΙΣ Ε.Δ.Ε.Α.Υ-ΑΝΑΔΙΑΡΘΡΩΣΗ ΔΟΜΩΝ Υ.ΠΑΙ.Θ.Π.Α-Π.Δ ΓΙΑ ΤΗΝ ΑΞΙΟΛΟΓΗΣΗ


Πυκνά σύννεφα επικρέμονται πάνω από το χώρο της Ειδικής Αγωγής και της Παιδείας γενικότερα. Μέσα σ αυτό το θολό τοπίο παίρνουμε την πρωτοβουλία να σας ενημερώσουμε για  θέματα που συζητούνται ευρέως και απασχολούν το σύνολο της εκπαιδευτικής κοινότητας.

Α) ΕΠΕΙΓΟΥΣΕΣ ΝΟΜΟΘΕΤΙΚΕΣ ΡΥΘΜΙΣΕΙΣ ΓΙΑ ΤΟ Ε.Ε.Π ΚΑΙ ΤΗΝ ΕΙΔΙΚΗ ΑΓΩΓΗ ΓΕΝΙΚΟΤΕΡΑ

 Νέο νομοσχέδιο για την Ειδική Αγωγή δεν φαίνεται στον ορίζοντα παρά τις κατά καιρούς εξαγγελίες του Υ.ΠΑΙ.Θ.Π.Α και  η μόνη δυνατότητα στα πλαίσια του εφικτού είναι κάποιες «βελτιώσεις» του νόμου 3699/2008, που πιθανά θα επιχειρηθούν με την μορφή νομοθετικών ρυθμίσεων ενταγμένων σε άλλα νομοσχέδια του Υ.ΠΑΙ.Θ.Π.Α.

Ήδη προχθές σε συνέντευξή του ο Υπουργός ΠΑΙ.Θ.Π.Α κος Αρβανιτόπουλος δήλωσε πως μέσα στον Απρίλιο θα κατατεθεί το νομοσχέδιο για το Νέο και Τεχνολογικό Λύκειο. Σ αυτό το νομοσχέδιο πιθανά να υπάρξουν και θέματα Ειδικής Αγωγής.

 Όμως αυτό που πρέπει να περιέχεται και κατά τα φαινόμενα θα περιέχεται σ αυτό το υπό κατάθεση νομοσχέδιο είναι:

1ον) Νομοθετική ρύθμιση-τροπολογία η οποία θα προβλέπει τη διευρυμένη σύνθεση του Υπηρεσιακού Συμβουλίου Ειδικού Εκπαιδευτικού Προσωπικού(Υ.Σ.Ε.Ε.Π) για επιλογή Προϊσταμένων ΚΕ.Δ.Δ.Υ, η οποία πρέπει να ξεκινήσει σε σύντομο χρονικό διάστημα, ώστε με  την έναρξη της νέας σχολικής χρονιάς να υπάρχουν  Προϊστάμενοι με ουσιαστική αξιολόγηση σε όλα τα ΚΕ.Δ.Δ.Υ της χώρας. Έτσι θα δοθεί ένα τέλος στην παρούσα στρεβλή κατάσταση κατά την οποία, σε κάποια εκ των ΚΕ.Δ.Δ.Υ έχει γίνει κρίση Προϊσταμένων από τα Π.Υ.Σ.Ε.Ε.Π και σε κάποια π.χ της Αττικής δεν έχει γίνει ακόμη και πιθανά δεν πρόκειται να γίνει, μιας και εντός ολίγου προβλέπεται να γίνει με την υπό ψήφιση διευρυμένη σύνθεση του Υ.Σ.Ε.Ε.Π.

  Μάλιστα και σε όσα ΚΕ.Δ.Δ.Υ έγινε επιλογή Προϊσταμένου από τα Π.Υ.Σ.Ε.Ε.Π, δεν έγινε με τον ίδιο τρόπο, αλλά κατά περίπτωση κάποια Π.Υ.Σ.Ε.Ε.Π εφήρμοσαν τον ν.3848/2010 με συνέντευξη, κάποια χωρίς συνέντευξη, κάποια ανήρτησαν αξιολογικούς πίνακες, κάποια άλλα όχι.

Γι αυτό το λόγο είναι απαραίτητη η πρόβλεψη αυτής της νομοθετικής ρύθμισης, της διευρυμένης σύνθεσης του Υ.Σ.Ε.Ε.Π, ώστε να γίνει σύμφωνα με το νόμο η επιλογή Προϊσταμένων ΚΕ.Δ.Δ.Υ σε όλη τη χώρα, για πρώτη φορά μετά από το έτος 2001, έτος κατά το οποίο έγινε από το τότε Υ.Σ.Ε.Ε.Π η επιλογή για τα πρώτα  νεοϊδρυθέντα  Κ.Δ.Α.Υ.



2ον) Νομοθετική ρύθμιση –τροπολογία, η οποία θα «διορθώνει» την- τουλάχιστον-δυσλειτουργία που επιφέρει στη σύνθεση των Π.Υ.Σ.Ε.Ε.Π η μη ύπαρξη Συμβούλων Ε.Ε.Π και η ταυτόχρονη πρόβλεψή τους ως μέλος της σύνθεσης του Συμβουλίου, ως επιτάσσει ο ν.3699/2008. Σ αυτή τη περίπτωση πρέπει να προβλεφθεί η εξής νομοθετική ρύθμιση:

ΑΙΤΙΟΛΟΓΙΚΗ ΕΚΘΕΣΗ

Με τις διατάξεις του άρθρου 24 παράγραφος 4 του Ν.3699/2008 (ΦΕΚ 199Α΄) ρυθμίζονται θέματα συγκρότησης των Περιφερειακών Υπηρεσιακών Συμβουλίων Ειδικού Εκπαιδευτικού Προσωπικού (ΠΥΣΕΕΠ) στη σύνθεση των οποίων περιλαμβάνεται «Σύμβουλος ΕΕΠ» ως τακτικό μέλος.

Ο θεσμός του «Συμβούλου ΕΕΠ» αν και προβλέπεται από τις διατάξεις του άρθρου 13 του ανωτέρω νόμου, από την έναρξη ισχύος του και μέχρι σήμερα η διαδικασία επιλογής των Συμβούλων ΕΕΠ δεν έχει υλοποιηθεί και η διάταξη παραμένει ανενεργή.

Με δεδομένο το γεγονός ότι «Σύμβουλοι ΕΕΠ» δεν έχουν επιλεγεί μέχρι σήμερα, υπάρχει αντικειμενική αδυναμία ως προς τη νόμιμη σύνθεση και λειτουργία των ΠΥΣΕΕΠ.

Με την παρούσα ρύθμιση αντικαθίσταται η διάταξη του εδαφίου γ) της παραγράφου 4 του άρθρου 24 του Ν. 3699/2008 ώστε να υπάρχει πλέον η δυνατότητα της νόμιμης σύνθεσης των ΠΥΣΕΕΠ και της εύρυθμης λειτουργίας τους.



ΠΡΟΤΕΙΝΟΜΕΝΗ ΤΡΟΠΟΛΟΓΙΑ- ΠΡΟΣΘΗΚΗ

Το εδάφιο γ) της παραγράφου 4 του άρθρου 24 του Ν.3699/2008 αντικαθίσταται ως ακολούθως:

«γ) έναν (1) Σύμβουλο ΕΕΠ ή μέλος ΕΕΠ των ΚΕΔΔΥ αναπληρούμενο από άλλον Σύμβουλο ΕΕΠ ή μέλος ΕΕΠ των ΚΕΔΔΥ αντίστοιχα».



Β) ΛΕΙΤΟΥΡΓΙΑ ΤΩΝ Ε.Δ.Ε.Α.Υ-ΠΡΟΣΛΗΨΗ 700 ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΩΝ ΚΑΙ 400 Ε.Ε.Π

Από τη στιγμή που ψηφίστηκε στη Βουλή, παρά τις σοβαρές ενστάσεις της εκπαιδευτικής  κοινότητας, η παράγραφος 4 του άρθρου 39, η οποία προβλέπει τη σύσταση των Ε.Δ.Ε.Α.Υ, θα πρέπει να δούμε στην πράξη τις συνέπειες αυτού του εγχειρήματος, το οποίο έτσι όπως τροποποιήθηκε με παρεμβάσεις της τελευταίας στιγμής απέκτησε «πιλοτικό» χαρακτήρα. Αλλά αυτό θα συμβεί όταν θα υπογραφεί ο Κανονισμός Λειτουργίας των Ε.Δ.Ε.Α.Υ από τον Υφυπουργό ΠΑΙ.Θ.Π.Α, όπως προβλέπεται στο νόμο.

Εν πάση περιπτώσει 700 εκπαιδευτικοί και 400 Ειδικό Εκπαιδευτικό Προσωπικό θα προσληφθούν, όπως προβλέπει το Πρόγραμμα, αν επισπευσθούν οι διαδικασίες.

 Ας δουλέψουμε λίγο παραπάνω γι αυτό, ας επιταχύνουμε τις διαδικασίες να προσληφθούν οι -πολύ πιθανά- άνεργοι συνάδελφοί μας για να έχουμε και την ευκαιρία να αξιολογήσουμε στην πράξη το πολυσυζητημένο αυτό πρόγραμμα.

Και ας «δούμε» και το πρόβλημα των Περιφερειών Στερεάς Ελλάδας και Νοτίου Αιγαίου που δεν τις προβλέπει το εν λόγω ΕΣΠΑ.



Γ) ΑΝΑΔΙΑΡΘΡΩΣΗ ΔΟΜΩΝ Υ.ΠΑΙ.Θ.Π.Α

Προ των πυλών βρίσκεται η παρουσίαση του νέου Οργανογράμματος του Υ.ΠΑΙ.Θ.Π.Α από το Υπουργείο Διοικητικής Μεταρρύθμισης και Ηλεκτρονικής Διακυβέρνησης(Υ.Δ.Μ.Η.Δ).

Σύμφωνα με πληροφορίες υπάρχει μεγάλη περικοπή -γύρω στο 50% -του υπάρχοντος Οργανογράμματος και η Διεύθυνση Ειδικής Αγωγής φαίνεται να διασώζεται, με κάποιες αλλαγές στις αρμοδιότητές της.

 Η αναδιάρθρωση των Περιφερειακών Δομών της Εκπαίδευσης(Διευθύνσεις, ΚΕ.Δ.Δ.Υ κ.λ.π) θα ακολουθήσει. Πότε; Άγνωστον.



Δ) ΠΡΟΕΔΡΙΚΟ ΔΙΑΤΑΓΜΑ ΓΙΑ ΤΗΝ ΑΞΙΟΛΟΓΗΣΗ ΤΩΝ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΩΝ

Έχουν γίνει αλλαγές σε σχέση με αυτό που δόθηκε στη δημοσιότητα. Αυτές τις ημέρες κρίνεται η συνταγματικότητά του και η πολιτική ηγεσία θα ψάξει το «σωστό» χρόνο να το παρουσιάσει σε μια εκπαιδευτική κοινότητα, η οποία το έχει ήδη απορρίψει μιας και συνδέεται άρρηκτα με απολύσεις και μισθολογική καθήλωση.

 Δυστυχώς ο ουσιαστικός και επανατροφοδοτικός θεσμός της Αξιολόγησης, προκρίθηκε να παίξει το ρόλο του εργαλείου διάρρηξης της μονιμότητας των Δημοσίων Υπαλλήλων και τελεσίδικα δυσφημίσθηκε και «κάηκε».



Τελειώνοντας θα ήθελα να επισημάνω πως το μείζον πρόβλημα για την Παιδεία είναι η τραγική υποχρηματοδότηση της, η οποία θα φτάσει σε επίπεδα κάτω από το 2,5 τοις εκατό του Α.Ε.Π(όπως στις χώρες του πρώην ανατολικού μπλόκ), οι μηδενικές προσλήψεις και οι ελαχιστότατες(2000) πιστώσεις για αναπληρωτές.



Συνάδελφοι,



 στο προσεχές διάστημα θα έχουμε εξελίξεις που θα δοκιμάσουν έντονα την πολύπαθη εκπαιδευτική κοινότητα. Πρέπει να μείνουμε ενωμένοι και με αλληλεγγύη να αντισταθούμε στην καταιγίδα.


 Θα παλέψουμε για τα παιδιά μας, τους μαθητές μας, για την πατρίδα μας.



Βασίλης Βούγιας

Τετάρτη 3 Απριλίου 2013


Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου